Wil je dat je werknemers snel en gezond weer aan het werk kunnen? Op deze pagina vind je relevante en actuele informatie over de wachtlijstbemiddeling van de gecontracteerde verzekeraars
Wil je dat je werknemers snel en gezond weer aan het werk kunnen? Op deze pagina vind je relevante en actuele informatie over de wachtlijstbemiddeling van de gecontracteerde verzekeraars
Als de wachttijd voor een behandeling langer duurt dan de landelijke normen (de zogenaamde ‘Treeknormen’), kun je wachtlijstbemiddeling aanvragen. Een werknemer kan dit zelf doen, maar als werkgever kun je hier ook bij helpen. De werknemer moet op een wachtlijst staan bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) of voor wijkverpleging.
Door wachtlijsten in de zorg worden werknemers met medische klachten niet altijd goed of op tijd geholpen. Met de Zilveren Kruis Zorgcoach kun je als werkgever regelen dat zij snel en kwalitatief goede zorg krijgen.
Je kunt de Zorgcoach inschakelen via de Werkgeversdesk Arbeidsgerelateerde Zorg. Omdat er een collectieve zorgverzekering bij Zilveren Kruis is afgesloten kun je voor alle werknemers die deelnemen aan het collectief kosteloos gebruikmaken van wachtlijstbemiddeling via Zilveren Kruis.
Wachtlijstbemiddeling van De Friesland helpt je werknemers sneller toegang te krijgen tot zorg door wachttijden te verkorten. Als werkgever meld je je werknemer aan bij De Friesland.
Vervolgens neemt een zorgadviseur contact op je werknemer om de situatie te bespreken en alternatieve zorgaanbieders met kortere wachttijden te vinden. De Friesland regelt de administratie en houdt zowel jou als je werknemer op de hoogte van de voortgang.
Wachtlijstbemiddeling is een service waarbij je hulp krijgt om sneller een behandeling te krijgen als de wachttijd voor zorg te lang is. Voor wachttijden in de zorg zijn namelijk landelijke normen afgesproken. Soms is die wachttijd langer dan die norm. Een zorgadviseur zoekt voor jou een alternatieve zorgaanbieder met kortere wachttijden. Je kunt dan wachtlijstbemiddeling aanvragen, ook voor je naaste(n).
Het kan zijn dat een werknemer al langer onder behandeling is en een goede band heeft met zijn/haar zorgverlener. Of dat hij/zij gewoon liever in de buurt geholpen wil worden en hierdoor geen gebruik wenst te maken van de aangeboden optie tot wachtlijstbemiddeling. Hier kan je niets aan doen. Een werknemer heeft altijd een keuzevrijheid voor zijn/haar behandelaar.